Wednesday, June 22, 2011

macam rindu korang je~

assalamualaikum....
hai tiba-tiba je rajin nak hupdate blog ya,selalu malas nak mengadap malas nak taip-taip..malam ni datang pulak hangin nak menghupdate blog,ap tajuk pun tak tahu la,tajuk rindu korang?sape?pakwe kah?opss sori ya pakwe ke pakworld ke tak boleh buat entri bahayo..tahu kat bapak aku mati kena hentam,kena belasah,pecah kepala,haha...trngok nak berpakworld tapi takut bapak apa kes bro,buka takut dea tapi hormat bapak dea,wah gatai nak berpakwolrd tapi takut..haha...kalau takut bapak nanti nak kawin macamna nak bagithu,hah habih ah,hee...eh apa kes ni dok cerita pasal pakwe la pakworld la takde kena mengena dengan tajuk la dea,ok2 jom kita cerita yang berkaitan dengan tajuk yo...

malam ni tiba2 pulak teringan budak rumah sewa kat jitra,ai dah nak habis cuti baru aku nak rindu?jahanam punya kawan,hehe,apalah..memang bukan kawan yang baik,wah lagi sekali jahanam,haha(gelak bosar yo)
budak rumah ada yg tinggal dengan aku ad 8 orang tu termasuk aku la 8..ramai kan?ramai kah?tak ramai pun..hah hambik kau bebelit sudah..nak suh aku tunjuk tak muka2 diorang?nak?taknak?perlukah?wah lagi sekali bengong...hambik kau bengong,(cakap kat diri sendiri bengong)
meh aku cakap sorang-sorang perangai nak tahu jugak?hemmmm tunggu nak pikir sat.............................................lamanya.............................................................takyah la nanti berdosa pulak ya bukak cita yang menanah telinga ya..tak pasal2 plak kang nanti gusti sampai pecah kepala(gurau je)
takyah nak cakap bnyak meh nak kenalkan

***************


 ni namanya ain awazah...tapi aku panggil dia ain,dia seorang yang kecil molek,barasol dari selaton,orang johor yo....betul k johor tu selatan?tiba-tiba hilang ingatan..heee
 ni pulak zafirah,nama samarannya ira,dia lawa orangnya kalau pergi je jalan2 ade je yang nak ngorat dia,hehe..tak pernah takde mesti ad je punya,ratu la katakan..haha
lupa nak bagi thu ira ni asal selangor~dok kat ala lupa la plak..nak tahu len kali la bgthu~ok!
 yang pakai shawls macam hana tajima ni namanya faroh dia ni orang selatan jugak,orang muor~seorang yang tk pernah sedih,bukan tk pernah maksd aku tapi jarang nak nampak dia tk hepi..kerja dia buat lawak dalam rumah..heee..buat orang tk kering gusi dengan perangai dia~
 ni pulak klon cik epal..hehe muka dia nak sama dengan cik epal la..semua budak rumah cakap yus ni macam cik epal bila dia senyum....gila kau tak bangga bila orang cakap muka dia mcam blogger terkenal..kembang kempis..kembang kempis je..hehe...dia asal selangor jugak...
 ada jugak budak perasyan ni hingat tkdak tadi,huahua..yang ni tk usah nak di bagthu n takyah nak gedikkan tngan tulis pasal ko..hehe..next~
 ni fa..ore kelate supo nga tue blog ya..orangnya yang tinggi lampai...lampai k?oh tidak la sangat tkleh lawan j j kita lagi....
 haaa ni la akak j j kita..bukan dj radio ya tapi j j...roomte i...orangnya tinggi lampai macam buluh,kurus kering,wah suka hati aku je nak kutuk orang..apa2 pun ini gurau semata-mata...
 ni pulak orang kedah,sha namanya
dah2 tkyah cakap bnyak ya..aku berkawan dengan semua orang ya bukan kawan dengan orang senegeri ya,sebab ada aku dengar la kan kebanyakkan orang kelantan ni tak suka kawan dengan orang bukan senegeri mereki,oh silap di situ ya,bukan tak suka tapi tak berapa nak masyuk otak so diorang lebih senang berkawan dengan orang senegeri mereka kerana senang nak bergaul,orang luar susah nak bergaul k?bukan itu maksud aku,maksud aku disini dari segi percakapan,kebanyakkan orang luar tk faham orang kelantan cakap,and orang kelantan pula jenis tk suka cakap luar,tambah2 lagi orang lelaki,bukan semua macm tu,tapi segelintir sahaja,tapi bagi aku,jika korang perasan ya di kolej di unibersiti k kebanyakkan orang kelantan hanya berkawan dengan puak diorang sahaja,mereka kurang bergaul dengan orang luar,bukan mereka tak berkawan langsung,tetapi mereka lebih senang berkawan dengan orang senegeri saje kan?itu la apa yang aku nampak.....secara logiknya....aku orang kelantan tetapi tengok kawan serumah sendiri bukan semua asal kelantan hanya 2 orang je kelantan yang lain dari semua pelusuk negeri,ini bermakna bukan semua orang kelantan tk senang dengan orang luar..

wah mencarut sakan petang ni ya....apa yang aku mencarut pun aku tak tahu..hehe
yang penting dengan siapa pun aku kawan..macamana pun aku cakap dengan kawan2 aku..bila balik rumah aku akan cakap kelantan ok...hehe...

No comments:

Post a Comment