Tuesday, November 30, 2010

dah sampai kedah...

samekom...dah sampai kedah pun..huuuiii n dah dok umah baru..hehehe..not bad la..cari pengalaman dok rumah sewa..ceah wah,,tapi takut jugak first time la katakan dok umah sewa..tapi ayah dah pesan jangan merayau malam,jangan bebas sangat walaupun dok rumah sewa...ok..ok..sambung jap agi lak..nak pergi makan dulu..perut dah menyanyi-nyanyi..kroookkkk..krooookkk...hahahaha

Thursday, November 25, 2010

dup dap..dup dap

result final exam dah nak kuar..insyaallah 28/11/2010 bersamaan dengan hari ayah..yaallah takutnya...huhuhu..kalau dapat up 3.5 takpe..takut dapat sikit...kalau sikit ayah mesti marah habis-habisan...ah mati la aku...takutnya~harap-harap la dapat upper 3.00 pun dah ok kot..takde mood sangat nak menggedik..hehhe


so tunggu la berita 28 ni......k daa....see u

Tuesday, November 23, 2010

continue yang semalam punya....

aahaa...jom kita coret-coret sambungan semalam...
yang ke-5

PERAMAH DAN SUKA BERGAUL

wanita sukakan llelaki yang mudah bergaul bukan shaja dengan diri,teman namun yang penting sekali dengan ahli keluarga mereka.lelaki sebegini senang senang didampingi sesiapa sahaja.(hah kalau paeramah cam ni aku pun suka..hehehe...bukan apa kalau banyak cakap senang nak berkomonikasi.tambah-tambah aku ni yang tak banyak mulut..ceah wah..tak banyak mulut konon..hhaah,aku ni jenis pemalu cikit,eleh rendah diri la pulak)


KEMAHIRAN BERKOMUNIKASI

komunikasi adalah aspek penting dalam perhubungan.komunikasi yang baik adalah komunikasi yang bermakna,bukan hanya pandai cakap kosong.ramai wanita di luar sana yang cair dengan lelaki yang bijak berkata-kata,dengan kata-katanya yang manis dengan ilmu,mampu memberi perhatian dan bukanya lelaki 'tong kosong".

BERSIKAP POSITIF

jangan jadi orang yang mementingkan diri sendiri,suka menyindir dan sikao biadap.jadilah seorang lelaki yang disayangi dan bukannya tidak disukai.lelaki yang optimis akan melahirkan jati diri secara natural termasuk senyuman,percakapan dan ikhlas dari hati.

RUPA PARAS

jangan kecewa jika anda tidak mempunyai rupa paras yang tampan walaupun sebenarnya lelaki kacak sentiasa menarik hati wanita.kalau anda tidak kacak tetapi mempunya ciri-ciri di atas tadi insyaallah anda akan menjadi dambaan wanita.
apa kelebihan lelaki kacak?sudah tentu mereka mampumemikat hati ramai wanita,lebih elok jika wajah kacak disertakan akal fikiran yang baik,budi bahaa,sikap positif dan sebagainya.tetapi jangan lupa,banyak teknologi terkini yang membolehkan wajah kelihatan jauh lebih baik dan tampan.abaikan ayat dibawah...ini kerana kite tidak boleh mengubah wajah kite dengan alasan untuk kelihatan tampan atau cantik...teknologi ini boleh di gunakan untuk tujuan kesihatan sahaja..tambah2 lagi kita oarang islam....jangan sesuka hatimenggunakan kemudahan yang ada....ingat tuuu(garang ni...)

BERDIKARI


pompuan jatuh hati bila lelaki???

entri hari ni sangat mengedik..hahahah,sebab aku meroyan pasal ciri-ciri lelaki pikat hati ...gatal mak cik ni...!!!
okey...okey...masuk hal pertama....

...lelaki memang ramai tetapi bukan semua lelaki idaman perempuan..btul tak?hemm betul-betul aku sokong,ceah wah..hahaha....begitu juga ramai wanita tetapi bukan semuanya jadi idaman lelaki. itu lahhakikatnya,ada kekurangan dan kelebihan dari setiap pasangan....


BERKEYAKINAN TINGGI
Mungkin anda seorang yang kacak,memiliki humor pandai memikat hati perempuan,tetapi kalau keyakinan dalam diri tidak ada dalam diri mungkin anda ditinggalkan jugak....wajah kacak bukan jaminan wanita mampu cair. sebaliknya keyakinan diri adalah "raja"kepada semua kunci kejayaan.itu la kunci pertama yang perempuan cari.

BERCITA-CITA TINGGI
ramai lelaki mengganggap wanita ini materialistik dan mementingkan wang.tapi anggapan ini tidak menggambarkan realiti sebenar.mungkin ada wanita yang"tunduk"kepada kebendaan tetapi ramai yang tidk sebegitu.sebaliknya wanita lebih tertarik kepada lelaki yang bekerjaya yang mantap dan bercita-cita tinggi.yang merangkumi aspek komitmen,disiplin,bekerja keras dan sanggup berubah demi mencapai kejayaan.

MILIKI UNSUR HUMOR(ooppssss masuk bab lucah la pulak,hahaha~ish jangan pikir bukan-bukan erk)heheheh,baca entri di bawah dulu,dont wori..tak lucah sangat..hehehe..korang ni tak baik la...

memang ramai lelaki yang bolehmembuat lawak tetapi wanita bukan mencari pelawak dalam hidup mereka.sebaliknya,ciri-ciri humoranda itu biarlah kena tempatnya,tidak menyakitkan hati sebaliknya mampu membuat perempuan senyum secara spontan.

BIJAK

ramai wanita bertemu lelaki yang perasan dirinya bijaktetapi bijak yang menyusahkan(hahaha suka-suka je kan)hehehe,umm ini kerana perempuan beranggapan lelaki semunya sama.lelaki yang bijak adalah lelaki yang boleh berfikir sebelum membuat keputusan.




bab yang 5 sambung esokla erk???...dah nak tido..hehehe..mata ni dah memanggil..manggil bantal..hehehe..mata dah tak boleh bukak...eh,tipu..lau tak boleh bukak camne kotak..kotek..kotek..kotek..tekan kekunci...hahaha..kantoi..eh betul-betul ngantuk
okey~gud nite..see eu

Sunday, November 21, 2010

vintage style...

vintage style
PhotobucketPhotobucketShirt From Http://stylebymarina.com, Bag From Http://chapnlle.com, Shoes From Http://jeffreycampbellshoes.comVintage Blouse, Bag, Headband, H&M Cape & Riding Pants
sheer vantage point...very nice


Messy Hair From www.songofstyle.com, Botkier Haven Satchel From www.botkier.com, American Apparel Sheer Jumpsuit From www.americanapparel.com, La-Moxie Blazer
i like it...so sweet...





rindu korang...

rindu kat geng-geng dpw-1a.....rindu dengan gelak tawa korang...rindu dengan perangai gila2 korang..rindu dengan wajah2 korang yang macam pesyen..hahaha....rindu nak posing,senget situ,senget sini,mucung situ,mucung sini.masam sana,masam sini....manis sini,manis sana....ah macam-macam la gaya korang boleh buat......letih la nak cakap semua,cebab banyak sangat gelagat korang....

minah-minah clas dpw 1a yang memang sempaoi habis la.....hah!!tak nampakk yang kiteorang memang gila2..hahaha.......ni masa sport day bsama senior-senior coz kireorang.....
dinner hari raya bersama senior n lecturer town planning n regional......
syok bila dapat bergambar,,,tak ingat ap dah bila dapat bergambar..semua orang naik angin bila abang senior keluarkan kamera dia..hahah...dasar muka tak malu...ummm orang cakap kalau malu rugi..so kita tak boleh malu-malu,main redah je kan..ish tak boleh jugak..perasaan malu mesti ada dalam diri tapi perlu ada batas nya..betul tak???eeeeeeeeee makcik ni berceramah lar pulak kat cini.....(tengok pic kat atas tu)eee nak bergambar pun kemas la meja tu dulu..bersepah macam apa dah..tak malu k orang tengok...(macam tu la karenah kiteorag bila nak klik..klik..je semua bnda tak ingat dah...yang pnting dapat masuk gambar,)hehheehe

korang buat aku rindu dengan korang,rindu jetapi perasaan untuk naik sem 2 belum ada lagi walaupun cuti sem dah nak habis.......huwwwaaaaaa...taknok pergi..nak dok umah lagiiii.....belumpuas lagi nak goyang kaki kat umah,nak mengadap tv kat umah..huhu(bak cakap mama kalau nak goyang kaki,nak mngadap tv je kat umah ambik surat kat poli berhenti..takyah belajar)hahaha....tu ayat perli sebenarnya

apa-apa pun rindu korang......;)

Monday, November 15, 2010

hepi eid aidiladha.....

sedih raya haji tanpa kakak.....huhuhu...ingatkan raya korban tahun ni boleh raya bersama kakak,tapi tak boleh apa taknya dia kena beraya kat kolumpur sebab takde cuti biasa la bakal doktor,,so kena la korbankan masa sikit,cuti sehari je...tapi takpe kakak pegi raya umah suyah kot,raya dengan pak busu,suyah n ali baihaqi yang comel..ali cuit sangat-sangat..ali bila nak balik!!!
lembu nak korban pagi-pagi esok...huhuhu
tengok~lembu 2 buat mimik mika..hehehe..nampak sangat dia takut..apa taknya masa pegi capture pic ni dia marah kat aku dengan nadia..hahaha....muka garang gila..takut aku..asyik buat mmboooo...mbooooo..mboooo je...(dai panggil maman sebenarnya 2,hahaha...kesian dia....:(

kesian ko_____________________lembu..lembu..esok memang nasib ko la..
tengok;reaksi lembu yang tak senang duduk menanti hari esok....
tebgah hari esok boleh la makan
1)SUP DAGING
2)AIR ASAM PERUT,LIMPA.....YUMMY..YUMMY
3)DAGING GORENG
4)HATI GORENG
5)sate danging best jugak..hemmmm(abih la ko lembu oiiii)
BANYAK LA BOLEH BUAT DENGAN DAGING NI ESOK......EEEEEEEE.....

CIAP MENYOROK SEBELAH POKOK PISANG LAGI..HEHEHE
lembu oh lembu kenapa engkau sodap,macamana aku tak sedap aku memang sedap....
lembu oh lembu,apa perasaan ko bila ko nak di sembelih?perasaaan aku?takut,gelisah.tak boleh tido,tak lalu nak makan,mandi tak basah(ehhh ko mandi k?japp2 mandi kot sebab tadi hujan msti la mandi),terpaksa berpisah dengan makweku..hahah(yang ni tak boleh bla)hahaha........kesian anak bini aku nanti....kata si bapak lembu.....

tak tahu

TAk tahu nak writing ap..so aku upload la contoh-contoh theme blog yang agak lawa...lawa?umm boleh la,cebab blog aku tak secantik ni..hahaha
tuan empunya bukan rakyat malaysia>>>
sweet je...

marah...

errk....kenpa la asyik tak menjadi ni.....
ada je yang tak kena .....eeeeeeeeeeeeeee geramnya,umm takpe la try edit malam nila pulak..baru nak ciapkan petang ni tapi tak boleh jugak..ni buat aku malas ni...ish~

..........

tetapkan Iman dan Islam.




banyak perkataan yang err.emo? dalam ni. so sorry oke.

ok ni entry emo. kasik amaran awal-awal ok. jangan nangis lepas baca (err cam nak maki hamun je) tak lah ! geraaam ! dah tengok vid dak romen kat tepi jalan tu. cam sial okey. bodohnye pompuan tu ! bodohnye ! bodohnye ! BODDDDOOOOHNYE ! tak paham melayu sekarang, Islam atas dasar nama je ke. Atau Islam hanya sebab dilahirkan dalam keluarga Islam, dan atas IC ada tulis anda agama Islam. tak reti nak jaga harga diri ke adik-adik sekalian. sedih okey. kenapa melayu jadi macam tu. okey, aku takkan letak vid tu kat sini. sebab aku taknak mencemarkan blog aku dengan adegan bajet hot kau tu kat blog ni. dan taknak lah menyebarkan aib dia tu.

di mana maruah mu adikku sayang~ kenapa conteng arang di muka mak ayah ? kenapa menjatuhkan harga diri demi lelaki yang belum pasti hakmu ? kenapa tak pertahankan, kenapa tak agungkan agamamu ?


honestly. saya malu jadi melayu . jangan nak di gahkan pencapaian fizikal, kalau moral akhlak di tahap tapak kaki !

jangan sebab benda macam ni malaysia di timpa bala. Bukan mendoakan. tapi mengingatkan. ingat, bila bala ditimpakan oleh Allah , dia tak kira yang baik atau yang jahat. semua sama-sama kena. cuma nanti bila dibangunkan nanti atas amalan sendiri.


doa meminta tetapkan Iman dan Islam.


Ertinya: Ya Allah! Perbaikilah urusanku, tetapkanlah aku dengan perkataan yang tetap teguh di dunia dan akhirat.

bila si dia BELANJA!!!

makan..makan...ko makan..aku makan..aku makan..aku kenyang..hehehe....bila ada orang sudi belanja aku makan terasa cam terasa diri ni di hargai..^_*...ceah wah...so..thank coz sudi belanja mak cik minah yang makan banyak ni...hahaha......tengok pic kat bawah 2..banyakkan????ummm letih aku nak abis kan sume 2..dia beli kan untuk aku..suh aku makan..katanya biar gemok,hahaha..walaupun muka dah mcm tempayan:(


oreo mcflurry...katanya dah lama mengidam nak makan oreomc flurry so hari ni tercapai jugak nak makan,makan dengan aku lagi....(tersimpul malu)hahahah(macam perempuan kan!!!)sori..sori..gurau je...ummm..apa-apa,thanks a lot for si dia..cbb beli kat aku sekali..wawawawawa<3 onblur="try {parent.deselectBloggerImageGracefully();} catch(e) {}" href="http://1.bp.blogspot.com/_LP8UytVlQnk/TODuPnfwVTI/AAAAAAAAAO0/gteW5C2RX6s/s1600/IMG_6969.JPG">1)si dia yang kacak,bergaya,lagi menawan..hahaha
2)suka belanja aku makan,jalan-jalan.umm macam la..kalau boleh kereta,rumah,semua la dia nak belanja heheh(sebenarnya yang kereta rumah 2 takpun gurauan semata-mata)...so sweet*
3)suka layan karenah mak cik minah ni yang banyak songeh...hehehe
4)dia baik sangat-sangat.......sayam dia!!!


muka bahagia bila si dia belanja makan....heheh^_^