Wednesday, June 2, 2010

hari-hari yang memenatkan.....

pagi-pagi lagi dh kena marah kat ayah....huhuhuhu..mana taknya...kejutkan bagaikan apa...kejut-kejut taknak bangun..macam mana tk marah...achik bangun pukul brapa nk pegi buat medical...skali lagi..achik bangun!!! still tk diendahkan..hhahaha..liat betul ak kan..kejutkan lagi..achik bangun!!!..mama aku pun balik dari antar adik aku sekolah..ayah aku pun bgitahu mama aku..kejukan achik 2..nk pegi buat medical pukul bape..(sedangkan ak dh bangun masa 2)saje buat-buat tido..hahaha..aku pun buat masam muka dengan ayah aku..hehhehe...saje jee sebenarnya .ya allah tak baik masam muka ngan ayah.ASTARGFIRULLAH ALA'ZIM(betul ker aku eja 2????...
sebenarnya aku ni jenis susah bngun pagi cikit,,hahaha...maklum lah anak darang belum start belajar lagi cam 2 laa jadinya...dah dok membesarkan body kat umah hampir lima bulan..huhuhu..body ni dh macam ikan buntal dh..kecut kembang..kecut kembang..isshhh.terlebih pulak...pastu selalu bangun lambat...tpi tkde sampai tk pernah bangun pagi langsung....lewat-lewat ak pun 9 lebih dah bangun dah...tK boleh jugak bangun lewat-lewat ni tk elok untuk anak dara..cheeeeh....walaupun..hehhee...eh aku bangun lewat still buat keja umah..contohnya kemas umah,sapu lantai,lipat kain basuh pinggan,basuh kain...jap-jap..kain 2 bukan aku yang basuh tapi mesin yang basuh,,,aku tolong masukkan kain balam mulut dia je...hehhe(wah belagak rajin)eh betul laa :).....ai ni aku bangun pagi ckit pukul8..tapi aku tak sempat nak buat sume tu sebab ai ni ad hal kat hospital..biasa laa nk pegi belajar jauh kena buat medical check up dulu..betul tak?agar dapat tau aku ni ada sakit apa-apa ke..sihat ker tak..ada masalah jiwa k..hahahah...eh yang 2 tk betul ak gurau je..hahaha...ALHAMDULLILAH ALLAH memberi aa=ku kesihatan mental dan fizikal...aku buat warna merah allahamdulillah kat atas 2 tandanya aku bersyukur kepada yang maha kuasa.....iaitu ALLAH S.W.T............
ooo continue cite masa nak pegi medical...
pagi ni aku pakai baju t-shirt coklat n gold dgan jean biasa....dengan selamber aku masuk dapur nak sarapan..mama aku pun cakap eeehh nk pegi x-ray pakai baju kurung..mana boleh pakai seluar....aku pun diam je laa..aku malas nk pakai baju kurung..bukan apa sekarang kan musim panas..ak nak elakkan dari panas...hehhe..ada hati nak sejuk selalu.....bawak econ la pegi sna pegi sini...(perli diri-sendiri)hahaha.....bukak laa almari dalam blik tilik punya tilik...hai nak pakai baju mana erk???aku ni susah sikai lau bab2 cari baju ni..cam confiuse je time nk pilih bju...huhuhu...takut benda yang aku pilih nanti cam tak sedap mata memandang je.....mata aku sendiri okey!!!bukan orang lain pandang..wah garangnya...takut aku...dah jumpa baju kurung yang nak pakai....wah hijau tau...hijau pucuk pisang..comel apa...dengan tudung hitam+anak tudung syria warna hijau tua.....aiii tk nampak pelik ker???eh tak kot...simple saje....buat meriah-meriah bukan nak pegi kenduri pun...heheheh.....10 miniT kemudian..aku dah ciap?"???...aku kejap jee berciap....cuma pakai bedak ckit..deodoran cikit...deodoran 2 sangat-sangat penting bagi ak..bukan apa..nk pegi tempat orang ramai +makan masa ni kena laa jaga penampilan..kan dalam agama ad bgtu pasal menjaga penampilan diri atau leh dkatakan adab berhias diri...wah boleh jadi ustazah ni...hehehehe.....kalau kita jaga kebersihan orang pandang kita pun baik je,,,tkde yang mengumpat sana mengumpat sini....betul tk kawan-kawan.....hahaha......dah-dah....rumah aku dengan hospial Tengku Anis cuma ambil masa 15 minit jee kot....aku pun tak tau btul k tidak..mungkin betul kot.....lgipun bkannya jauh sangat umah aku.....umm sampai dah pun..punye selamber aku ngan mama aku masuk lam hospital 2..hahaha..dengan penuh confident tau cakap yang nak buat medical....hehehe...abang kat kaunter 2 tanya ad buat temu janji ker????mama aku cakap..takde..baru nak buat hari ni...abang 2 pun cakap hari ni tak dapat buat.....pelik aku....tapi buat tk tahu jee..hehehe..padahal dh mmang aku tk tahu..hahaha.....abang sorang lagi pun cakap buat temu janji la...dia pun catat nama aku pada 9.6 nii.....aku ngan mama aku pn sekali lagi kaur hospital ngan muka selamber..hahahah...entah apa-apa....

Mama aku pun bawak keta menuju ke pasar.....untuk ap?aku pun tk tahu....heehehe.....tujuan mama aku sebenarnya nak beli tudung warna purple gelap yamg bercorak....pusing punya pusing pasar 2..cari punya cari..kubang punya kubang...tak jumpa gak....huhu!!!!kat sini memang susah nk cari tudung yang lawa+murah+berkualiti.....kalau kat tempat yang kita tk pernah pegi and tk boleh pegi ada sangat......huhuhu...susah..susah....dah la panas.....aku nii dah mandi peluh dah...takpe-takpe.bakar lemak cikit..hahaha,,,perasan.....
.............................................aku dah letih.....................................................................:(

No comments:

Post a Comment