Wednesday, June 9, 2010

MALU TAHAP KRITIKAL!!!!

Tadi aku pergi hospital coz nak buat MCU.Dalam perjalanan pergi 2 kepala otak ni dah pikir apa yang patut aku buat bila sampai kat sana.Dah la aku tak biasa buat MCU ni,dulu buat pun tak ada la kena x-ray...maybe ni untuk pergi belajar tak sama kot dengan pergi perkhemahan.Ummmm runsingnya...cheeeh cam laa pergi sorang-sorang....hehehe,mama kan ada..nanti boleh la tanya mama(menyakinkan diri sendiri)...

Dah sampai pun kat hospital..huh ramainya!!!tapi takpe yang 2 tak runsing pun coz aku dah buat temu janji dah...umm lepas berurusan kat kaunter aku pergi kat bilik makmal dan x-ray...serahkan borang..lepas tu abang x-ray 2 cakap'dik masuk bilik x-ray no.1'dub..dab..dub..dab..takut weh,,dah la aku tak biasa....lepas tu abang 2 cakap masuk bilik persalinan 2 dan salin baju...buang segala yang pakai..pakaian dalam,kain dalam..AKU DAH MULA TAKUT DAH...muka pun dah macam hantu..PUCAT!!....Aaargghh.......

Dalam bilik persalinan 2 macam-macam aku pikir....huh....(mengeluh panjang)lam bilik 2 ada di sediakan baju labuh warna putih n kain sarung tebal warna putih..tapi kain sarung 2 aku tak perasan langsung...(BERTAPA BENGGAPNYE AKU)HUHUHU...lepas siap salin 2 aku dengan selamber je keluar..buat-buat confident lebih weee....walaupun hati ni dah nak tercabut..hahaha

Tiba-tiba abang 2 cakap'dik pakai kain dik'aku jawab..hah?pakai kain....dalam hati aku dah malu giler..hanya TUHAN saja yang tahu bertapa malunya diriku ini..huhuhu.....nak nangis pun ada masa 2..tapi aku terpaksa jugak keluar untuk menyiapkan x-ray aku.....:(ingatkan pakai cam tu jee...patut laa aku rasa cam pelik je....

Masa aku keluar 2 kau nak tahu aku pakai cam mana?
*baju putih yang dia sediakan dengan kain baju kurung aku...hahahaa.....lawak giler aku....umm sebenarnya aku tak tahu pun kain putih yang 1 lagi 2 adalah kain baju 2....YA ALLAH..aku memalukan diri aku sendiri....tapi aku buat selamber je masa 2..control weeee...huhuu.......pakai pulak terbus kepala saja...aku mana tahu..abang 2 yang suh buang..so daripada aku bagi abang 2 tengok rambut aku,baik aku pakai terbus je.....maknanya aku masih lagi menjaga aurat aku..betul tak..betul tak.....dalam hati ni malu ada,sakit hati ada,nak menangis pun ada.....tapi aku kena tahan semua 2...sabar..sabar...

aku berharap sangat-sangat abang 2 tak cerita kat sapa-sapa pun sal ni.....huh....first time rasa camni....lepas ciap buat x-ray kena tunggu sampai pukul 2...tapi aku balik rumah dulu..bukan apa malas nak tunggu...lagi pun masa 2 baru pukul 11.30...daripada buang masa baik balik dulu kan.......boleh makan k,mandi dulu k,and leh solat kat rumah....

Ummm..tik..tok..tik..tok..dah pukul 2....lepas solat zohor terus pergi hospital....umm tunggu pulak no giliran aku....borim giler menunggu....^_^tapi masih boleh senyum..hehehe....
no giliran aku dah tiba..masuk je dalam bilik aku kena timbang berat badan...erk takutnya....hahaha..berat giler aku...hehehe....umm tinggi aku hanya 154cm...okey la...tapi tak seimbang dengan berat,,hehehe......(diri sendiri komen)

sebelum jumpa doktor....aku sengal dengan ada sorang nurse ni....aku mintak pinjam pen sebab aku lupa nk bawak masuk..ada k patut di sound aku dengan perkataan yang menyakitkan hati...nasib baik aku masih ada tahap kesabaran lagi..aku cuma nak pinjam pen!!!!bukan ap...(marah)lagi pun masa 2 nurse 2 tkde la busy ker,tengah buat kerja ker apa ker,,,,lau aku tengok dia buat kerja aku tak kacau dh..masalahnya,,senang2 dok berborak....huh.....tapi akhirnya bagi pinjam jugak...heheehe..lepas guna sempat lagi bagitahu...TERIMA KASIH...MAK CIK....(aku masih ada adab dan kesopanan walaupun mak cik 2 tak ad etika bekerja)SORRY MAK CIK!!!!
*OKEY LA DAH NAK MAHGRIB...NAK MANDI..HEHEE*

No comments:

Post a Comment